Sunday, December 12, 2010

Masa....

Aku selalu bertanya pada diri, apakah masa? Kenapa ia begitu berharga? Kenapa, kenapa dan kenapa? Aku melihat jam di dinding. Jarum paanjang dan jarum pendek bergerak perlahan begitu tertib, ada irama di sana. Aku melihat di belakang jarum-jarum itu ada pelbagai peristiwa, ada pelbagai cerita yang sedang berlaku, telah berlaku dan akan berlaku! Malah jam di dinding juga se akan memberitahu aku tentang manusia dan persekitarannya, aku melihat ada manusia yang bijak dan ceria. Mereka pandai mengurus diri, bijak merancang dan mengendali pelbagai aktiviti, dan senyumna sentiasa terukir. Tetapi ada pula manusia yang bijak tetapi muram. Semua bagus, semua best tetapi tak pernah mengukir senyuman walau sekali. Jenis apakah manusia ini? Adakah mereka ini bahagia? Adakah mereka ini puas ? Adakah mereka ini takut pada kemungkinan-kemungkinan yang bakal tiba? Entah , aku sukar memberi jawapan, tetapi yang pasti aku suka pada kumpulan pertama, bijak dan suka tersenyum. Bagaimana pulak dengan kumpulan menusia yang ini, kurang bijak tetapi ceria selalu atau kurang bijak tetapi

No comments:

Post a Comment